تفاوت گارانتی رسمی، گارانتی اصلی، گارانتی شرکتی و گارانتی مادام عمر

خرید قطعه کامپیوتری در بازار فعلی با چالش های فراوانی روبروست! محصولات فیک، ریفرش، بدون گارانتی، گارانتی رسمی و شرکتی و مدلهای دیگر همگی سردرگمی های متفاوتی برای خریدار ایجاد میکنه. تمرکز این پست روی گارانتی ها مختلف هست در مورد انواع محصولات پست دیگری آماده خواهد شد.

گارانتی نقش مهمی در قیمت گذاری و نحوه عرضه محصول به مصرف کننده داره. به فریب بعضی فروشندگان که گارانتی مهم نیست باور نکنید!

گارانتی رسمی چیست؟

واردکردن یک محصول از گمرک رسمی کشور توسط شرکتی که با برند اصلی در ارتباط مستقیم هست. همین ارتباط باعث ارائه خدمات بهتر میشه و خیال خریدار راحتتره.

کدارم گارانتی ها رسمی هستن؟

شرکت هایی همچون آواژنگ، الماس، سازگار، مادیران، گلدیران، سام سرویس، لایف برد، حامی، تابا، سریر، و…. گارانتی رسمی برای محصولات خودشون ارائه میکنن و هنگام وقوع مشکل خدمات خوبی دریافت میکنید.

گارانتی شرکتی چیست؟

گارانتی شرکتی یعنی یک محصول توسط شخصی به هر صورتی وارد کشور شده، و اون شخص یا شرکت کوچکش داره برای محصول گارانتی ارائه میکنه. شرایط گارانتی در هرکدام از این اشخاص متفاوته. در بیشتر اوقات فروشنده بعد از مدتی مشکلو قبول نمیکنه! و شما میمونید و محصول خراب.

در اکثر موارد محصولات گارانتی شرکتی از نمایندگی یا فروشنده های کشور اطراف خریداری شده

گارانتی شرکتی تا چه حد قابل اعتماده؟

برخی واردکنندها برای ادامه اعتبار خود و بزرگ کردن کسب و کارشون خدمات خیلی خوبی عرضه میکنن، ولی شما بعنوان خریدار باید استعلام کنید که وضعیتشون چطوره. بخاطر وجود هزاران واردکننده مختلف نمیتونم معرفی کنم، فقط حواستون جمع باشه از چندجا بپرسید که گارانتی مثلاً هرمس کجاست؟ شرایط گارانتیش چیه؟ تعهدشون چقدره؟

انواع گارانتی شرکتی!

دقت کنید همونطور که بالا گفتم؛ شرایط گارانتی شرکتی از شخص به شخص متفاوته و این برعهده شماست که از تعهدات ایشون مطلع شده و بر اساسش خرید انجام بدین. ممکنه واردکننده آشنای شما باشه و بهترین خدماتو بهتون بده!

گارانتی اصلی چیست؟

گارانتی اصلی یعنی گارانتی بین المللی محصول. با توجه به تحریم های کشور و هزینه بالای سفر به کشورهای دیگر برای استفاده از گارانتی یک قطعه برای ما صرفی نداره ولی میتونید با چک کردنش اصالت قطعه رو چک کنید؛ همانند پردازنده های اینتل که داخل ایران پشتیبانی یا گارانتی ندارن ولی با بررسی کد پردازنده و باکس میتونید از اصالتش مطمئن بشید. برای آموزش نحوه بررسی اصالت باکس پردازنده های اینتل به این پست مراجعه کنید.

گارانتی مادام العمر چیست؟

یکی از اشتباهات کاربران هنگام خرید قطعات گارانتی مادام العمر تفکر نامحدود بودن گارانتیه. منظور از مادام العمر یعنی تا زمانی که این محصول تولید بشه و در بازار موجود باشه. دقت کنید موجود بودن در بازار ایران ملاک نیست بلکه بازار اصلی هدف محصول.

گارانتی لایف تایم چیست؟

گارانتی لایف تایم همانند مادام العمر هست؛ تا زمانی که قطعه در حال تولید باشه گارانتی شاملش خواهد شد.

چرا گارانتی رسمی مهم هست؟

برخی قطعات، همانند هارد درایو، حافظه جامد SSD و گرافیک و پاور اگر با گارانتی رسمی تهیه نشن ممکنه محصول کارکرده یا ریفرش بهتون بدن! گرافیک های بدون قوطی چند هزارتومن ارزون بازار یادتون میاد؟ هاردی که 100 هزارتومن ارزونتر خریدین؟ آره بیشترشون ریفره. یعنی کارکرده با مشکلی که توسط کارخونه برطرف شده. اگر آشنایی لازم با قطعات نداشته باشید بهتره هزینه اضافه گارانتی رسمی پرداخت کنید تا از دست سودجویان بازار نجات پیدا کرده و تا چند سال گارانتی هم داشته باشید.

کدام گارانتی بهترین خدمات را ارائه میکند؟

بدون شک گارانتی رسمی بهترین خدمات را ارائه میکند ولی بخاطر سیستم فروش عجیب برخی از آنها قیمت محصول تفاوت بیشتری با شرکتی داره. همانند فروشگاه شرکت آواژنگ که محصولات با قیمت بالاتر از نمایندگان خودش عرضه میکنه! این چه منطقیه؟ 🙂

یک فکر متفاوت میتواند دنیا را تغییر دهد