تجربه لغو سفارش توسط دیجیکالا در 1401

حمایت از سایت

اگر مطالب بلاگ بهتون کمک کرد، لطفاً با حمایت از وبسایت به پیشرفتش کمک کنید. تشکر.

شماره کارت بانک سپه

6273-8111-2342-9109

سرفصل مطالب

در سالهای ابتدای همکاری دیجیکالا با فروشندگان هنگام لغو سفارش به دلیل عدم تامین یا اختلال در فرایند حداقل تلاش میکردن به صورتی جبران کنن! هرچند سیستم جبران قبلی با کد تخفیف خرید از خود دیجیکالا و سودرسانی دوباره به شرکت بود ولی تغییر سیاست فعلی دیجیکالا واقعاً قابل قبول نیست.

شروع داستان لغو سفارش دیجیکالا

هفته پیش ست جلومبلی طرح سپیدار از دیجیکالا خریدم و قرار شد چند روز جمعه 17 تیر تحویل داده بشه. طبق معمول هزینه سفارش بصورت آنلاین پرداخت کردم. روز پنجشنبه ساعت 1 اعلان برنامه دیجیکالا اومد که سفارش شما بخاطر عدم تامین لغو شده و مبلغ بازگردانده خواهد شد! فکر کنم نیم ساعت گذشت که مبلغ هم واریز کردن. و یک پیامک عذرخواهی نیز همراهش اومد.

طبق تجربه قبلی که وقتی سفارشی لغو میشه برای جبران بخشی از ضرر شما کد تخفیفی با مبلغ کم به حساب کاربری شما تعلق میگیره، انتظار پیامک مربوط داشتم. وقتی دیدم فقط یک عذرخواهی خشک و خالی نوشتن احساس کردم؛ دیجیکالا انقدر از خودش مطمئن شده که دیگه کاربرا هیچ ارزشی براشون ندارن. بلکه جرات میکنن قشنگ سرت کلاه بزارن و بصورت ادبی مسخرت بکنن!

نگهداری پول شما در حساب دیجیکالا تا لحظه آخر

مبلغ سفارشی که ثبت کردین تا لحظه اخر در اختیار دیجیکالا میمونه و ازش استفاده میکنن! ممکنه مبلغ چند صد هزارتومن یا میلیون ها میلیون باشه!

آیا لغو سفارش برای فروشنده خسارت یا امتیاز منفی نداره؟

کمی تحقیق از فروشندگان دیجیکالا نشان دهنده دریافت جریمه های قابل توجه پولی و درنظر گرفتن امتیاز منفی برای آن‌ها در صورت عدم تکمیل سفارش هست.

دقت کنید اینکه شما حتی جریمه نقدی از فروشنده دریافت کنید بخاطر سفارشی که مال مشتریه و قرونی به خریدار کمک نکنید که ضررشو جبران کنه، خیلی کار بدیه. وجدان هم ندارین؟! اگر مشتری نباشه، سفارشی در کار نیست. اونوقت چطور جریمه دریافت میکنید؟ 🙂

دیجیکالا برای جبران سفارش‌های لغو شده چه کاری میکنه؟

2 سال پیش اگر سفارشی لغو میشد حداقل یک کد تخفیف کم بر اساس مبلغ جنس به شما تخصیص میدادن که جبران مشکل باشه! تا حدی!
شوربختانه در حال حاضر جناب دیجیکالا فقط یک پیامک عذرخواهی ارسال میکنه و قول خدمات خوب در سفارش بعدی میده!

دیجیکالای عزیز خدمات خوب سفارش بعدیو منطقی حساب کنیم وظیفتون نیست؟! چه ربطی به این داره؟ پول ما چند روز دست شما بوده، فروشنده رو با جریمه بمباران میکنید و پول میگیرید. در نهایت قرون هم به خریدار نمیدین. در عین حال که همیشه جنس لغو شده گرونتر شده و توسط فروشندگان دیگر با هزینه بسیار بیشتر باید تهیه بشه!

تجربه لغو سفارش توسط دیجیکالا در 1401

افزایش قیمت ها

فکر کنید محصولی اول هفته قیمتش 200هزارتومن بوده، شما ثبت سفارش میکنید و خیالتون راحته که دوشنبه تحویل میگیرین. روزها میگذره و دوشنبه صبح براتون پیامک میاد عذر میخوایم تامین نشد.خدافز! برنامه دیجیکالا رو باز میکنید و متوجه میشین همون محصول بخاطر افزایش قیمت ارز یا گمرک یا هزارتا مشکل عجیب غریب تخیلی دیگه افزایش قیمت داشته. حالا این ضرر و زمان از دست رفته شمارو کی جبران خواهد کرد؟ پیامک خشک و خالی دیجی کالا؟

وضعیت اسفناک تجارت الکترونیک در کشور

بخاطر عدم وضع قوانین و عدم رسیدگی و نظارت به نحوه فعالیت فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی هیچگونه ثبات و منطقی در کارهای هیچکدام نیست. هر سایت یک قانونی داره و میتونه طی چند ثانیه ادیتش کنه و دست مشتری جایی بند نیست! اگر یک سیستم یکپارچه باشه که قوانین اونجا ثبت کنن بازم بهتره ولی نیست. هیچگونه نظارتی به میزان سود، نحوه فروش، نحوه مرجوعی، و هزارتا مشکل دیگه نیست! هر کسی برای خودش سیستمی ایجاد کرده و مشتری مجبور از حقش بگذره.

تجربه خرید کارت گرافیک از بروزکالا!

مدتی پیش از سایت بروزکالا گرافیک خریدم. قبل از خرید تماس گرفتم گارانتی و قیمتو استعلام گرفتم. چند دقیقه بررسی کردن و فرمودن قیمت سایت درسته و گارانتی شرکت الماسه. سفارش ثبت کردم و شاد و خوشحال منتظر ارسال! فردا صبح ساعت 11 تماس گرفتن:

  • بله بفرمایین؟
  • از فروشگاه بروزکالا تماس میگیرم در مورد کارت گرافیک که خریده بودین!
  • درسته دیروز سفارش ثبت کردم مشکلی هست؟
  • بله! اهم! قیمتو اشتباه ثبت کرده بودیم این مدل نیست بلکه مدل پایینتر این قیمته. میخواین اونو بفرستیم؟
  • جناب آخه من تماس گرفتم استعلام هم گرفتم از پشتیبانیتون؟ چند دقیقه بررسی کردن بعدش با قاطعیت تمام گفتن قیمت درسته!
  • بله. اصلاً مهم نیست استعلام بگیرین یا نه. ما موظفیم با قیمتی که روی سایت ثبت شده محصولو ارسال کنیم. حالا ما نمیتونیم اون کارتو براتون بفرستیم! یا مابه تفاوت بدین یا شماره شبا!
  • قیافه من پشت تلفن 😐 (آقا میگی موظفیم بفرستیم بعدش میگی شماره شبا بده عودت بدیم پولو؟ مسخره کردی مارو؟) شماره شبا میگم مبلغ برگشت بزنید. انصاف نیست اینطوری الاف کردن مردم.
  • بعدش شماره شبا دادم و طی چند ساعت مبلغ پرداخت شد.

من نمیگم اشتباه پیش نمیاد، پیش میاد! ولی این بی قانونی و شل گرفتن از ضعف اجرای قانون هست! اگر نظارت دقیق انجام بشه فروشگاهی جرات نمیکنه اینطوری مردمو مسخره کنه.

تجربه خرید از بروزکالا

البته من چندین سفارش موفق از بروزکالا داشتم! ولی اینطور مشکلاتی هم بوجود اومده که باعث تعجبم شده!

دیجیکالا باید یک فکری به وضعیت مرجوعی و لغو سفارش بکنه

بکنار اینکه جنس مرجوعی مثل توپ فوتبال برای 100 نفر میفرستین تا یکیش مرجوع نکنه، وضعیت لغو سفارش نیز فاجعه شده و فقط به سود دیجیکالاست، یعنی سفارش لغو هم بشه سودشو میبره! به جهنم که مشتری بدبخت میشه. خلاصه هر طرفی سود میره تو جیب دیجیکالا و هیچ مسئولیتی نداره. خیلی راحت به سمت پول پارو کردن میره با خدماتی فاجعه.

بروزرسانی وضعیت سفارش

برای دومین بار از یک فروشنده دیگر سفارش ثبت کردم، منتظر هستم تا وضعیتش معلوم بشه! پست بروزخواهد شد…

بعد از 6 روز معطلی برای بار دوم گروه دیجیکالا سفارش منو لغو کرد و هنوز مبلغ پراخت نشده. فکر کنم دیجیکالا بجای فروش، سیستم جدید استفاده از پول مشتری و سود مفتی رو جایگزین کرده.

بازگشت مبلغ

دقیقاً بعد از یک هفته مبلغ برگشت دادن! با یک پیامک عذرخواهی طبق معمول.

یک فکر متفاوت میتواند دنیا را تغییر دهد

حمایت از سایت

اگر مطالب بلاگ بهتون کمک کرد، لطفاً با حمایت از وبسایت به پیشرفتش کمک کنید. تشکر.

شماره کارت بانک سپه

6273-8111-2342-9109